. . VŠE, CO MNE ZAJÍMÁ. . . .CARPE DIEM ! - VYUŽIJ DEN !

. .Hanka. .Hanka .Hanka. .JEN Z DOBRÉHO SE RODÍ DOBRÉ ! . . Hanka . Hanka. Hanka

. . . . . . FIDE, SED CUI FIDAS, VIDE ! . . . VĚŘ, ALE KOMU VĚŘÍŠ, MĚŘ ! . . . . .čs. film Bílá paní.
DĚKUJI za návštěvu na mém Blogu a PŘEJI VÁM krásný a úspěšný nový týden.Vaše Milena


NA ÚVOD
NĚKTERÉ SPECIÁLNÍ MNOU VYBRANÉ ZÁSADNÍ - DŮLEŽITÉ ČLÁNKY: - více - klikněte na ně.
DALŠÍ ČLÁNKY NAJDETE NÍŽE či v ARCHIVU:


- KOKOSOVÝ OLEJ - 12 + 1 způsob využití -pomáhá proti bakteriím a kvasinkám
mají specifickou schopnost narušit membrány virů, bakterií, kvasinek a plísní. Ty jsou pak snadno zneškodněny bílými krvinkami.

- vzniká v játrech, vznik podporuje zejm. vit. B6, B12, B9 (kys.listová)-methylačn živiny.

- GLUTATHION "Matka všech antioxidantů" - rubrika Přírodní léky, 5.3.2016.

Methylační živiny (kyselina listová a vitaminy B6 a B12). Jedná se pravděpodobně o vůbec nejdůležitější prvky urč. reakcí- kyselinu listovou = vitamin B9 (zejména v aktivní formě 5-methyltetrahydrofolátu), vitamin B6 (v aktivní formě P5P) a vitamin B12 (v aktivní formě metylkobalaminu). Více zde:




http://marijakes.blog.cz/1608/kalendar-2017-ciselnik-svatky-barevne

NEODCHÁZEJME OD ROZEHRANÉ PARTIE A
DOKONČEME, CO JSME ZAČALI.
TO NÁM DÁ NADĚJI, ŽE BUDEME VOLNĚ DÝCHAT.


. . . . . . . . . . .

Mobilizace páteře

5. května 2017 v 14:27 | http://zeny.iprima.cz |  SPORT, CVIČENÍ, JÓGA

Mobilizace páteře: Technika, která vás rychle zbaví bolesti

Bolí vás často v kříži nebo za krkem?

Napravování páteře znali již staří Řekové. Přináší okamžitou úlevu od bolesti, ale je nutné ho opravdu umět. Stačí špatný pohyb a může skončit až ochrnutím. I proto ho dělá jen málo rehabilitačních lékařů.

reklama

Zlaté české ruce

Asi každý, kdo seděl někdy v čekárně rehabilitačního lékaře Jana Sedmíka, zažil situaci, kdy sotva se šourající pacient vstoupil do ordinace a po chvilce z ní svižným krokem odkráčel. Tvrdí se o něm, že má zlaté ruce a dokáže za několik minut uvolnit bolavá záda, páteř, zablokované nervy či svaly v těle. Používá techniku zvanou mobilizace, která přináší opravdu rychlou a účinnou úlevu od potíží. Má ale jeden háček - musí se dokonale provést.
Stačí jeden špatný pohyb a v krajním případě může dojít až k ochrnutí. "Každý lékař nese svoji kůži na trh a ví, že i za malé chyby draze zaplatí. Já je musím eliminovat tím, že neudělám žádný manévr, dokud si nejsem zcela jistý diagnózou. O rizicích nesmím příliš uvažovat, to bych neudělal vůbec nic," vysvětluje svou lékařskou filozofii Jan Sedmík.

Na problémy stačí málo

Vzhledem k tomu, že praxi provozuje bez úhony 35 let, je patrné, že svou práci dokonale ovládá. Tvrdí, že už staří Egypťané věděli, že pokud něco není v těle v pořádku, mívá to souvislost s páteří. Když si pak uvědomíme, z kolika obratlů, kloubů, vazů, svalů a nervů je složena, těžko se lze divit, že k tomu, aby začala zlobit, stačí málo. Třeba přeležení, prochladnutí, nepohodlná obuv, prudký, rychlý švih, špatné držení těla. Někdy jsou bolesti tak intenzivní, až člověka ochromí, "vystřelují" do jiných částí těla, hlavně do nohou a prakticky omezí a znemožní jakýkoli pohyb. Člověku pak dělá potíže udělat i pár kroků.

Napravení a nenapravitelní

Strategie doktora Sedmíka je jednoduchá - vrátit kloubní komponenty na správné místo. Jde o soubor nacvičených uvolňujících manévrů, po kterých přijde rychlý hmat. S oblibou říká, že většina lidí je napravitelná. "Jenže po mém zásahu je nutné uvolněný segment udržovat cvičením hybný, jinak se brzy opět zablokuje. To ale hodně pacientů nedělá, ti jsou nenapravitelní. To se týká hlavně obézních. Marně jim vysvětluji, že sestava cviků na páteř jim zabere tak 5 minut a není to žádné ´týrání´ těla jako ve fitness, zvládne to i malé dítě," stěžuje si lékař.

Metrák jako nic

Když vidím, jak "přehazuje" ze strany na stranu ležícího metrákového chlapa, nejde mi do hlavy, jak to se svou průměrnou postavou dokáže. Vysvětluje mi, že k mobilizaci není třeba žádná zvláštní síla, spíš mrštnost. Tajemství úspěchu je i v naučených "grifech" a vystižení pravého okamžiku, kdy jednou "škubne" a než pacient stačí zařvat, je už kloub zpět na svém místě. "Při radách na redukci hmotnosti, která zatěžuje a ničí nejen páteř, ale i tělo, slyším množství výmluv, proč to nejde. Přitom 10 000 kroků by měl zvládnout každý, třeba pomalu, a kila jdou dolů. Chůze je nejpřirozenější a nejzdravější pohyb," upozorňuje Jan Sedmík.

Shrbené děti

Bohužel dnes se nehýbají ani děti. Místo aby šly ven, sedí u počítače. Škodí jim i nošení těžkých učebnic nebo jejich velké množství, zvlášť v tašce na rameni, kdy se jedna část těla přetěžuje. Lepší je v takovém případě batoh. Dřív se potíže s páteří týkaly spíš starší generace, to už dávno neplatí. Kromě sedavého stylu hraje klíčovou roli už zmíněná nadváha, která nemusí být nijak extrémní. "Každému říkám, ať si zkusí potěžkat v ruce tolik kilo, kolik má navíc tuku, a pak si uvědomí, že dnes a denně, bez odpočinku, na sobě ´nosí´ například plnou tašku nákupu nebo taky pytel cementu," varuje rehabilitační lékař.


 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Anketa

Zaujaly Vás tyto informace ? Pokud ANO, pls, ohodnoťte článek. Díky.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama