. . VŠE, CO MNE ZAJÍMÁ. . . .CARPE DIEM ! - VYUŽIJ DEN !

. .Hanka. .Hanka .Hanka. .JEN Z DOBRÉHO SE RODÍ DOBRÉ ! . . Hanka . Hanka. Hanka

. . . . . . FIDE, SED CUI FIDAS, VIDE ! . . . VĚŘ, ALE KOMU VĚŘÍŠ, MĚŘ ! . . . . .čs. film Bílá paní.
DĚKUJI za návštěvu na mém Blogu a PŘEJI VÁM krásný a úspěšný nový týden.Vaše Milena


NA ÚVOD
NĚKTERÉ SPECIÁLNÍ MNOU VYBRANÉ ZÁSADNÍ - DŮLEŽITÉ ČLÁNKY: - více - klikněte na ně.
DALŠÍ ČLÁNKY NAJDETE NÍŽE či v ARCHIVU:


- KOKOSOVÝ OLEJ - 12 + 1 způsob využití -pomáhá proti bakteriím a kvasinkám
mají specifickou schopnost narušit membrány virů, bakterií, kvasinek a plísní. Ty jsou pak snadno zneškodněny bílými krvinkami.

- vzniká v játrech, vznik podporuje zejm. vit. B6, B12, B9 (kys.listová)-methylačn živiny.

- GLUTATHION "Matka všech antioxidantů" - rubrika Přírodní léky, 5.3.2016.

Methylační živiny (kyselina listová a vitaminy B6 a B12). Jedná se pravděpodobně o vůbec nejdůležitější prvky urč. reakcí- kyselinu listovou = vitamin B9 (zejména v aktivní formě 5-methyltetrahydrofolátu), vitamin B6 (v aktivní formě P5P) a vitamin B12 (v aktivní formě metylkobalaminu). Více zde:




http://marijakes.blog.cz/1608/kalendar-2017-ciselnik-svatky-barevne

NEODCHÁZEJME OD ROZEHRANÉ PARTIE A
DOKONČEME, CO JSME ZAČALI.
TO NÁM DÁ NADĚJI, ŽE BUDEME VOLNĚ DÝCHAT.


. . . . . . . . . . .

SPOUŠŤOVÉ BODY

15. dubna 2015 v 13:33 | http://tptherapy.cz/ |  LIDSKÉ TĚLO

TRIGGER POINTS ( SPOUŠŤOVÉ BODY )



TRIGGER POINTS ( SPOUŠŤOVÉ BODY )

Jsou nejrozšířenějšími funkčními změnami u bolestivých poruch ,které mohou být i vlastním zdrojem bolesti . Tyto změny nepostihují celý sval nebo svalovou skupinu, ale jen určitý snopec svalových vláken, kde nacházíme v různé míře zatuhlé body (uzlíky) vyznačujících se zvýšeným napětím a bolestivostí. Klasicky myofascialni spoušťové body nalézáme nejčastěji přibližně ve středu délky vláken tvořících zatuhlý svalový snopeček. Úponove oblasti snopečku jsou namahány zvýšeným tahem, který je zdrojem lokálního mechanického přetížení pojivové tkaně ůponových struktur. Takové napětí uvolňuje látky, které senzitivuji lokální nocireceptory. Jakmile dojde ke ztuhnutí svaloviny a vytvoření spouštových bodů, přislušný sval se stáhne. Na dotek se jeví tvrdý a kompaktní. Ztrácí elasticitu a poddajnost. Zůstane - li stažený, postupem času může dojít ke zhoršení jeho prokrvení, což vede k přeměně části vláken na vazivo a ke ztrátě pružnosti.
Z kineziologickeho hlediska je velmi podstatné že přítomnost trigger points ve svalu koresponduje se změnou dynamiky pohybu příslušné kloubně-svalové jednotky. Zatuhlý snopec kontrahovanych svalových vláken limituje rozsah pohybům kloubu v určitém směru Tato vlákna se při aktivaci svalu stahují přednostně a ne ekonomicky přičemž příslušná čast svalu zároveň vykazuje jistě oslabení svalové sily.
Jak spouštové body vznikají ? Všechno většinou začíná mechnickým poškozením nebo přetížením. Nejohroženější skupinou jsou aktivní lidé ve věku mezi třiceti a padesáti lety. Přitom zdaleka nemusí podat vrcholový sportovní výkon, aby se to stalo. Každý z nás si může poškodit sval i nečekaným dopadem při běžném skoku, spaním v nesprávné poloze, přilišným na přahem při odehrání podání při tenise, nevhodným počítačovým nastavením, neuváženým zahradničením.
Rozlišujeme několik druhů spouštových bodů. Většinou se jedná o kategorii latentních spouštových bodů vznikající v důsledku špatného držení těla, namožení , nadužívání, chronických onemocnění a opakujících se vzorců chování povahy emoční a tělesné. Latetní spouštové body vyvolávají ztuhlost a ochablost postižených svalů a limitují plný rozsah pohybu kloubů, jež tyto svaly ovládají Tyto body nezmizí bez použití přímých uvolňovacích technik a snadno mohou přetrvávat ve svalech několik let. Vlivem mírného nadužití či nečekaného přetížení se z latentního spouštového bodu může stát aktivní spoušťové body, který vytváří vzorec přenesené bolesti.
Aktivní spouštové se často navracejií do latentního stadia samy, nicméně bez přímého ošetření nedojde k úplnému odstranění. Přenesené bolesti se mohou vyskytovat mnohdy i velice daleko od místa výskytu spoušťového bodu. Přenesené bolesti se vyskytují v charakteristických schématech a zónách. Z výskytu bolesti lze tak často vyvodit lokalizaci spoušťového bodu. Spouštové body se ve svalu mohou vytvořit v případě, že tento sval leží v zóně přenesené bolesti vyvolané jinými aktivními spouštěcími body. Tyto se nazývají satelitními spoušťovými body.
Trigger Point Therapy dokáže bolest svalů a bolesti v souvisejících oblastech však zmírnit. Navíc pomáhá obnovit elasticitu ve svalech a svalový rozsah. TPT produkty a metodika tlakové techniky je speciálně navrženy tak, aby tento záměr efektivně podporovaly.

MYOFASCIÁLNÍ TLAKOVÉ TECHNIKY

Trigger Point Performance Therapy vám přináší revoluční automasáž, a to prostřednictvím myofasciálních tlakových technik, které systematicky obnovují tkáň, elasticitu, plynulost a funkce. Výsledkem je snížení bolesti, předcházení úrazům a zlepšení výkonu.
MTT je technika založená na tlaku na cílové svaly pomocí TP pomůcky. Pod tlakem projde určitý sval nebo končetina celou škálou pohybů. Jakmile si tohle ujasníme, podaří se nám vymanit končetinu z dosavadní rutiny. Stlačená svalová tkáň ovlivní svalová vřetena a zapůsobí také související myofasciální dysfunkce jako třeba uzlové body, přilepené svaly či další svalové záležitosti. Tento proces rovněž otevírá neurologické cesty umožňující větší svalové propriocepce. Hlubokým nosním dýcháním uvolňujeme svalstvo a okysličujeme krev. MCT také mění svalovou viskozitu, což umožňuje plynulejší pohyb.

ELASTICITA SVALŮ

Elasticita je dána schopností svalů navracet se do původní polohy. K tomu, abychom mohli podávat výkon, nebyli unavení nebo zranění, potřebujeme, aby naše svaly byly elastické. Díky Trigger Point TP Massage Ball, TP Footballer a TP Quadballer zvýšíme výkonnost svého těla tím, že podpoříme elasticitu svalů. Umožníme jim, aby se po napnutí vrátily do původní polohy. Toho dosáhneme zvýšeným průtokem krve, vyšším příjmem kyslíku a zmenšením zjizvení tkáně i přilepování svalů.
Nedostatečně elastický sval je jako provaz. Už není schopen se natáhnout a stáhnout. V mnoha případech má "provazovitý" sval na sobě uzly. A takový uzel nedokážeme natáhnout stejně, jako ho nedokážeme natáhnout na provaze. Proto je čase vstát a začít něco dělat. Ale pozor, uvědomte si, že mysl může tělu přikázat, aby dělalo úžasné věci stejně tak jako hrozné. Už nemusíme akceptovat to, co tolerujeme. Pokud se každý den dokážeme postarat o své zuby a vyčistíme si je, můžeme se každý den postarat i o své tělo. Je to zkrátka a dobře zcela jednoduché. Je potvrzeno, že masáž napomáhá ohebnosti svalů. Ohebnosti můžeme docílit mnoha způsoby, ale Trigger Point Performace terapie je nejúčinnější. Pokud se spoléháme na někoho jiného, nemusí to vést k žádným výsledkům. Proto spoléhejme sami na sebe!
Prostřednictvím Trigger Point Performance Therapy ucítíte a uvidíte to, co jste tak dlouho tolerovali. Uvědomíte si, co vás omezuje i svůj potenciál, a díky nástrojům TPPT svému tělu pomůžete.

Naučte se uvolnit svou sílu tím, že své tělo připravíte k tomu, aby tolerovalo nároky na něj kladené. Prostřednictvím Trigger Point Performace pomůcek a myofasciálních tlakových technik můžete zlepšit svůj výkon a to tím, že budete mít pevné, pružné svaly, které budou moci produkovat, snižovat a stabilizovat sílu hned v řadě jednoduchých pohybů.

LÝTKOVÝ SVAL
Uvolnění chodidla od nežádoucí neohebnosti mu umožní zůstat na zemi co nejkratší dobu. To zlepší váš výkon, ať už budete hrát tenis, fotbal, nebo běhat. Čím déle totiž chodidlo zůstává na zemi, tím větší je možnost se poranit. Fotbalista je zvyklý věnovat pozornost svým lýtkovým svalům. Pečuje o jejich elasticitu a uvolňuje svá chodidla, aby nebyla ztuhlá. Díky tomu jeho chodidla tráví v kontaktu se zemí kratší dobu. To vede ke zlepšení jejich celkového výkonu a snižuje riziko úrazu.

DVOUHLAVÝ SVAL LÝTKOVÝ
Svaly dolních končetin vytvářejí neuvěřitelné množství výbušné síly, a to množstvím jednoduchých pohybů. Když svalům umožníme se pohybovat efektivně, větší rozsah a lepší funkčností chodidla umožní zvýšit výkon dolní končetiny, a tím i lepší celkový výkon.

STEHENNÍ SVALY
Zlepšení elasticity díky myofasciálním tlakovým technikám v oblasti stehenních svalů bude mít za následek dosažení strukturální celistvosti prostřednictvím řady jednoduchých pohybů. Quadballer pomáhá obnovit elasticitu a plynulost v oblasti stehenní svalů, a také zlepšit biomechaniku i vyvíjení síly.

BEDERNÍ SVAL
Tato technika, pokud ji provádíme správně, je neuvěřitelná, protože pomáhá uvolňovat svaly této oblasti a v konečném důsledku také otevřít bránici, ulevit od bolesti v dolní části zad, zajistit strukturální integritu po delší dobu pohybu. Masírujeme TP balónkem.

HRUŠKOVITÝ SVAL
TP masáží balónek se používá k tomu, aby systematicky působil na svaly v oblasti hýždí. Obnova tkání hruškovitého svalu umožní optimální přenos síly mezi boky, a tím i zlepšení pohybu a vyvíjení síly.

VELKÝ A MALÝ PRSNÍ SVAL
Působením na velký a malý prsní sval umožníme ramenům zarotovat do své přirozené polohy, tělu umožníme lépe dýchat a zároveň dovolíme pažím, aby se pohybovaly všemi směry bez omezení způsobených ztrátou tkáňové tolerance. TP masážní balónek slouží k tomu, aby uvolnil dysfunkční tkáně v oblasti prsních svalů, a tím pomohl ramenům se vrátit zpět do své původní polohy přirozeným způsobem. Výsledkem je silnější, stabilnější rameno, které pomáhá pažím volně se pohybovat a otevře hrudník tak, aby tělo mohlo lépe dýchat.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama