. . VŠE, CO MNE ZAJÍMÁ. . . .CARPE DIEM ! - VYUŽIJ DEN !

. .Hanka. .Hanka .Hanka. .JEN Z DOBRÉHO SE RODÍ DOBRÉ ! . . Hanka . Hanka. Hanka

. . . . . . FIDE, SED CUI FIDAS, VIDE ! . . . VĚŘ, ALE KOMU VĚŘÍŠ, MĚŘ ! . . . . .čs. film Bílá paní.
DĚKUJI za návštěvu na mém Blogu a PŘEJI VÁM krásný a úspěšný nový týden.Vaše Milena


NA ÚVOD
NĚKTERÉ SPECIÁLNÍ MNOU VYBRANÉ ZÁSADNÍ - DŮLEŽITÉ ČLÁNKY: - více - klikněte na ně.
DALŠÍ ČLÁNKY NAJDETE NÍŽE či v ARCHIVU:


- KOKOSOVÝ OLEJ - 12 + 1 způsob využití -pomáhá proti bakteriím a kvasinkám
mají specifickou schopnost narušit membrány virů, bakterií, kvasinek a plísní. Ty jsou pak snadno zneškodněny bílými krvinkami.

- vzniká v játrech, vznik podporuje zejm. vit. B6, B12, B9 (kys.listová)-methylačn živiny.

- GLUTATHION "Matka všech antioxidantů" - rubrika Přírodní léky, 5.3.2016.

Methylační živiny (kyselina listová a vitaminy B6 a B12). Jedná se pravděpodobně o vůbec nejdůležitější prvky urč. reakcí- kyselinu listovou = vitamin B9 (zejména v aktivní formě 5-methyltetrahydrofolátu), vitamin B6 (v aktivní formě P5P) a vitamin B12 (v aktivní formě metylkobalaminu). Více zde:




http://marijakes.blog.cz/1608/kalendar-2017-ciselnik-svatky-barevne

NEODCHÁZEJME OD ROZEHRANÉ PARTIE A
DOKONČEME, CO JSME ZAČALI.
TO NÁM DÁ NADĚJI, ŽE BUDEME VOLNĚ DÝCHAT.


. . . . . . . . . . .

Inositol vit. B8

10. března 2015 v 15:48 | www.nasevyziva.cz |  VITAMINY, MINERÁLY apod.
B-komplex je souhrnné označení pro vitamíny skupiny B. Jsou to ve vodě rozpustné vitamíny, nezbytné pro správné fungování metabolismu.
Hlavním zdrojem vitamínu skupiny B jsou kvasnice, maso, sýry, celozrnné obiloviny (také jáhly), luštěniny, a ořechy.
Objevitelem vitamínu B byl polský biochemik Kazimierz Funk, a to v roce 1912: V otrubách rýže.

Vitamíny nejsou

Inositol (dříve označení vitamin B8)

Inositol je velmi důležitá látka rozpustná ve vodě, kterou si tělo neumí v dostatečném množství samo vyrobit, proto jej musíme tělu dodávat potravou nebo potravinovými doplňky.

obrázek ke článku Inositol (dříve označení vitamin B8)

Inositol se nachází přímo v buněčných membránách. Znamená to, že je součástí našeho srdce, mozku, kostí, svalů i pohlavních orgánů. V těle se podílí na metabolismu mastných kyselin a cholesterolu, čímž se zabrání jejich ukládání v játrech.

Inositol také významně chrání játra před žloutenkou. Je významným antioxidantem, působí proti volným radikálům, čímž přispívá k ochraně před vznikem nádorového onemocnění všeobecně. Některé studie dokonce potvrzují jeho účinnost proti vzniku rakoviny prsu a prostaty. Má však i mnoho dalších, pro organismus velmi příznivých, účinků.

Mužští jedinci potřebují tohoto vitaminu více, než ženy. Inositol je soustřeďován hlavně v oční čočce a v srdečním svalu. Podporuje chuť k jídlu, zabraňuje žaludečním potížím, tvorbě větrů, odstraňuje zácpu. Pomáhá předcházet onemocnění cukrovkou, snižuje potíže u žen v klimakteriu, je účinný při léčbě lupénky a ekzémů.

Vzhledem k jeho rozsáhlému významu, není zatím jeho celková úloha do podrobností probádána. Společně s cholinem pozitivně ovlivňuje mozkovou činnost, snižuje hladinu cholesterolu, vhodná je také kombinace s lecitinem. V případě pravidelného užívánípůsobí proti stárnutí buněk, mnohdy je označován za vitamin zdraví, vitality a mládí! V kosmetice se používá s výhodou ke zlepšení kvality vlasů.

Bohatým zdrojem Inositolu jsou:


  • játra
  • srdce
  • mozeček
  • sója
  • pivovarské droždí
  • obilné klíčky
  • celozrnná mouka
  • ovesné vločky
  • kukuřice
  • rýže
  • mléko
  • ovoce (hroznové víno, grapefruity, ..)
  • zelenina (zelí, květák..)

Nedostatek Inositolu se projevuje:


  • vypadáváním vlasů
  • zácpou
  • zánětem kůže
  • očními poruchami


Doporučená denní dávka není přesně stanovena.

Pro dospělého člověka je doporučena jako preventivní denní dávka 1 gram inositolu.
Potřebu zvyšuje pití kávy, alkoholu a užívání antikoncepčních přípravků.
I když nejsou známy případy toxicity, je nutno zachovávat určitou opatrnost. O užívánípotravinových doplňků se raději poraďte předem se svým ošetřujícím lékařem!

Vitamín B8

Další názvy: Cholin

Popis vitamínu B8

Cholin řadíme do skupiny tzv. "béčkových" vitamínů souhrně označovaných jako B-komplex. Jak už z názvu vyplývá, jedná se o základní stavební kámen acetylcholinu, což je základní neurotransmiter (přenašeč vzruchové informace mezi nervovými buňkami) v lidském organismu.

Účinky vitamínu B8

Mozkový vitamín

Cholin zpomaluje rozvoj aterosklerózy a tím související vznik kardiovaskulárních a cévních onemocnění, mezi něž patří srdeční infarkt, mozková mrtvice a další.
Jako neurotransmiter má vliv na paměť, jeho dostatečné množství blahodárně působí na podporu paměti.
Cholin se také značnou měrou podílí na tvorbě a obnovování buněčných membrán, vede k udržení zdravého a plně fungujícího nervového systému a jeho blahodárný vliv je prokázán i na žlučníkua játrech.
Organismus cholin získává z potravy a nebo si jej získá rozštěpením lecitinu, který je jeho vynikajícím zdrojem. Jak lecitin tak cholin mají v lidském organismu svoji nezastupitelnou úlohu, jelikož svými vlastnostmi působí na všechny buňky. Proto je někdy cholin přeceňován a doporučován k léčbě většiny jak drobných obtíží, tak závažných onemocnění od rakoviny a AIDS až ke snižování hladiny cholesterolu v krvi, což - jak je jistě logické - není zas až tak zázračný všelék. Obecně je cholin důležitý pro zdraví našich jater a své další využití nachází i při vytrvalostních sportech, kdy zvyšuje výkon sportovců.
Další aktivní formou cholinu je fosfatidylcholin, který zpracovává v těle cholesterol a tuky a zabraňuje tím jejich hromadění. V případě, že by cholinu byl nedostatek, přebytek cholesterolu by měl za následek snížení detoxikační kapacity jater.

Dávkování vitamínu B8

Pokud lidský organismus nemá dostatečnou zásobu vitamínu B8, je schopno si ho vyrobit z vitaminu B12, kyseliny listové a methioninu. Pro udržení rovnováhy v těle je však důležité cholin doplňovat i potravou. Největší množství cholinu obsahují vaječné žloutky, játra, luštěniny a burské oříšky. Dále se nachází ve zvířecích vnitřnostech, jako je mozeček a srdce, obsažen je i v listové zelenině, kvasnicích, mléce, hroznové šťávě, arašídech, zelí, kapustě, květáku a obilných klíčkách.
Jak již bylo uvedeno, organismus si jej dokáže vyrobit z lecitinu. Pokud tedy používáte vitamínové doplňky na podporu paměti s obsahem lecitinu, poskytujete tělu tak i dostatečnou zásobárnu cholinu.
Doporučené denní dávkování není stanoveno, jelikož se jedná o ve vodě rozpustný vitamín. Dávky o velikosti 1 - 3 g/den by měly být dostačující. Léčebné dávky se pohybují okolo 6 g/den.
Účinek cholinu je rušen alkoholem a antibiotiky, proto se při jeho užívání nedoporučuje konzumace alkoholu.

Nedostatek vitamínu B8

Vitamín B8 je součástí důležitého mozkového neurotransmiteru, z tohoto faktu plyne, že nedostatek bude mít za následek vážná poškození nervového systému. Kritický nedostatek cholinu v organismu je spojován se vznikem Alzheimerovy choroby, nebo jiných degenerativních onemocněních spojených s poruchami paměti.
Větší výkyvy v zásobě cholinu mají za následek poruchy paměti a zhoršení svalové koordinace. Mezi první patrné signály nedostatku cholinu, které na sobě dokážeme pozorovat je nervozita,zhoršená schopnost soustředění, zapomnětlivost, nebo bolesti hlavy.
Nedostatek cholinu můžeme pocítit při extrémní psychické námaze, dlouhotrvajícím intenzivním studiu nebo při stresových situacích.

Předávkování vitamínem B8

Pokud jsme zde nezmínili doporučené denní dávkování, nemůžeme mluvit ani o možnosti předávkování. Toxické působení cholinu zatím nebylo zjištěno. Pokud budete cholin dlouhodobě nadměrně užívat, můžou se u vás projevit bolesti svalů, nechutenství nebo vzácně zapáchající pot.

Rada na závěr

Pokud máte psychické potíže a léčíte se s depresí nebo jiným psychiatrickým onemocněním (schizofrenie, silné deprese..) měli byste se o použití cholinu, potažmo lecitinu poradit se svým lékařem.
cholin a inositol jsou ve vodě rozpustné a byly by vyloučeny z organizmu během 2-3 hodin.
Cholin a inositol se běžně vytvářejí v lidském organizmu, ale zpravidla ne v dostatečné míře.
Běžně zjišťujeme, že 2 lidem z 10 průměrná denní dávka nestačí, proto by si ji měli zvýšit.

Proti bolestem kloubů a páteře

Lecitin má ještě další blahodárné účinky, mezi ně patří schopnost znatelně zmírňovat kloubní bolesti a bolesti páteře. Pravidelná konzumace lecitinu umožňuje osobám s nemocným pohybovým aparátem vykonávat činnosti, kterých by jinak pro velké bolesti nebyly schopny. Nepostradatelný je pro sportovce, jejichž výkon může být bolestmi kloubů omezen.
Lecitin dává vlasům zdravou barvu a omezuje jejich vypadávání, dále zlepšuje stav kůže a nehtů. Zlepšuje paměť a působí jako mírný uklidňující prostředek, s medem stimuluje mozkovou aktivitu. Mimo jiné změkčuje stolici a usnadňuje vyprazdňování. Má i protizánětlivé účinky. Jeho trvalé užívání může zpomalit nebo zastavit tvorbu a růst žlučníkových kamenů.
Dávkování přípravku Super Soya Lecitin fy CaliVita (obsah 1200 mg sójového lecitinu) je 3x1 - 2 kapsle denně. Dávkování přípravku Triple Potency Lecitin je 1 - 2 kapsle denně, protože má trojnásobný obsah účinných látek v 1 kapsli.
V případě silných kloubních bolestí je možno přípravek užívat i ve vyšším dávkování než je doporučené. Není známo, že by měl lecitin jakékoli vedlejší účinky a nelze jej předávkovat.
Hlavními složkami lecitinu jsou cholin a inositol. Cholin je klíčovou stavební látkou biologických membrán a často se řadí k vitamínům. Je součástí buněčných membrán a určitých bílkovin, které jsou zodpovědné za přenos tuků. Biologickými membránami rozumíme buněčné stěny svalových a nervových buněk, jakož i mozkových blan.

  • Komplex vitaminů B Pro člověka má význam B1, B2, B6, B12, H a PP faktor. Význam vitaminů B je vztah k látkové výměně ve svalech a nervové tkáni a ke krvetvorbě.
  • http://cs.wikipedia.org/wiki/Vitam%C3%ADn
VitaminDop. denní dávkaZdrojFunkceHypervitaminózaAvitaminóza
B1 (thiamin, aneurin)1,1 mgobiloviny (hlavně klíčky), kvasnice,játra, srdce, ledviny a libovévepřové masoOvlivňuje metabolismus cukrů v CNS a ve svalechzvýšená únava, sklon ke křečím svalstva, zánět nervů až nemoc beri-beri
B2 (riboflavin, laktoflavin)1,4 mgmléko, zelenina, kvasnice, játra,srdce a ledvinyzasahuje do buněčného dýchánímalinový jazyk, bolavé ústní koutky, poruchy ústní sliznice
B3 (kys. nikotinová, vitamin PP, niacin)16 mgjátra, ledviny, maso, kvasnice, houbyklíčová pro syntézu RNA, DNA a bílkovinzánět nervů, duševní poruchy, záněty sliznic a kůže, těžké průjmy
B5 (kys. pantotenová)6 mgjátra, kvasnice, hrách, maso, ryby, mléko, vejceúčast v oxidoreduktázách, umožňuje syntézu bílkovin, slouží jako koenzym Arůzné degenerace, pálení chodidel
B6 (pyridoxin)1,4 mgmléko, kvasnice, obilné klíčky, maso, luštěninypodporuje účinek vitaminu B1 a B2pomalé hojení zánětů, zhoršená regenerace sliznic
B9 (kys. listová, kys. folová)0,2 mglistové zeleniny, játraovlivňuje metabolismus aminokyselin, klíčová pro tvorbu červených krvinekchudokrevnost
B12 (kobalamin)2,5 µgjátra, maso, činností bakteriíklíčový pro krvetvorbuperniciosní anémie
C (kys. askorbová)80 mgsyrové ovoce, zeleninakatalyzuje oxidaci živin, udržuje dobrý stav vaziva a chrupavek, podporuje tvorbu protilátekúnava, snížená odolnost proti nakažlivým chorobám, krvácení, vypadávání zubů, smrtelné onemocnění kurděje (skorbut)
H (biotin, B7)50 µgkvasnice, játra, ledvinypodporuje růst a dělení všech živočišných buněkzáněty kůže, atrofie, papil jazyka, únavnost, deprese, svalové bolesti, nechutenství


Vitaminy rozpustné v tucích

VitaminDDDZdrojFunkceHypervitaminózaAvitaminóza
Vitamín A0,8 mgmléčný tuk, vaječný žloutek, játra, maso, v plodech, barevné zelenině jako provitamin (mrkev, pomeranč, brokolice,špenát)nezbytný pro tvorbu barviv nasítnici, podílí se na syntéze bílkovin v kůži sliznicíchtoxická, praskání krvácení rtů, podrážděnost, poruchy vývoje plodu v těhotenstvíšeroslepost, noční slepota, rohovatění kůže a sliznic, ucpávání vývodů žlázami, poškození sklovinyzuboviny
Vitamín D5 µgrybí tuk, kvasnice, vejce, mléko, Vlastní tvorba v kůži za přítomnosti UV zářeníMetabolismus (vstřebávání) Ca a Pv tělezvápenatění měkkých tkání, narušení růstu, poškození ledvinzpůsobuje rachitidu, odvápňováníkostí, měknutí kostí
E (tokoferol)12 mgrostlinné oleje, živočišné tuky, obilné klíčky, hovězí masoantioxidant, zamezuje hromadění škodlivých látek, pozitivní vliv na pohl. žlázy, správný průběhtěhotenstvížaludeční potíže, průjmyněkteré gestační poruchy
K (antihemorrhagický)75 µglistová zelenina, kvasnice, tvořen ve střevě činností mikroorganismůdůležitý pro srážení krve, mineralizaci kostízvýšená krvácivost, krvácení do tělních dutin
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama