. . VŠE, CO MNE ZAJÍMÁ. . . .CARPE DIEM ! - VYUŽIJ DEN !

. .Hanka. .Hanka .Hanka. .JEN Z DOBRÉHO SE RODÍ DOBRÉ ! . . Hanka . Hanka. Hanka

. . . . . . FIDE, SED CUI FIDAS, VIDE ! . . . VĚŘ, ALE KOMU VĚŘÍŠ, MĚŘ ! . . . . .čs. film Bílá paní.
DĚKUJI za návštěvu na mém Blogu a PŘEJI VÁM krásný a úspěšný nový týden.Vaše Milena


NA ÚVOD
NĚKTERÉ SPECIÁLNÍ MNOU VYBRANÉ ZÁSADNÍ - DŮLEŽITÉ ČLÁNKY: - více - klikněte na ně.
DALŠÍ ČLÁNKY NAJDETE NÍŽE či v ARCHIVU:


- KOKOSOVÝ OLEJ - 12 + 1 způsob využití -pomáhá proti bakteriím a kvasinkám
mají specifickou schopnost narušit membrány virů, bakterií, kvasinek a plísní. Ty jsou pak snadno zneškodněny bílými krvinkami.

- vzniká v játrech, vznik podporuje zejm. vit. B6, B12, B9 (kys.listová)-methylačn živiny.

- GLUTATHION "Matka všech antioxidantů" - rubrika Přírodní léky, 5.3.2016.

Methylační živiny (kyselina listová a vitaminy B6 a B12). Jedná se pravděpodobně o vůbec nejdůležitější prvky urč. reakcí- kyselinu listovou = vitamin B9 (zejména v aktivní formě 5-methyltetrahydrofolátu), vitamin B6 (v aktivní formě P5P) a vitamin B12 (v aktivní formě metylkobalaminu). Více zde:




http://marijakes.blog.cz/1608/kalendar-2017-ciselnik-svatky-barevne

NEODCHÁZEJME OD ROZEHRANÉ PARTIE A
DOKONČEME, CO JSME ZAČALI.
TO NÁM DÁ NADĚJI, ŽE BUDEME VOLNĚ DÝCHAT.


. . . . . . . . . . .

VEGETARIÁNSKÁ SUPERHMOTA

11. ledna 2015 v 22:00 | Koko |  VÝŽIVA

Menu podle Koko aneb Kuchařka oblíbené food bloggerky

Veronika Kokešová, známá coby blogerka a moderátorka Koko, která má také své kulinářské pořady na internetové televizi Stream.cz, vydala svou první tištěnou kuchařku. Je plná skvělých receptů, vlastních ilustrací, postřehů, vychytávek, legrácek a QR kódů odkazujících na videa, kde čtenáři naleznou vysvětlující postupy.

VEGETARIÁNSKÁ SUPERHMOTA
Suroviny na 4 porce: 50 g sójového granulátu, 250 ml zeleninového vývaru, 50 g strouhaného sýra, 30 g jarní cibulky, 50 g zeleniny (paprika, mrkev, růžičková kapusta nebo brokolice), 10 g čerstvých bylinek, 100 g konzervovaných fazolí, 30 g másla, 2 vejce, 60 g strouhanky, 40 g 19% smetany, 1 lžička soli, pepř podle chuti, 2 g sušené majoránky, lžička drceného kmínu
Postup: Zalijte sójový granulát horkým vývarem a nechte ho tak 20 minut bobtnat. V mezičase nastrouhejte sýr, slijte a propláchněte fazole. V míse je trochu rozmačkejte. Posekejte bylinky. Očistěte jarní cibulku a pokrájejte ji na kolečka. Stejně tak zeleninu (kapustičky, papriky a podobně - mrkev raději nastrouhejte najemno).
Rozehřejte polovinu másla na pánvi a orestujte na něm zeleninu s cibulkou tak dohněda, jak to půjde, než zelenina i hrnec začnou vyhrožovat seškvařením. Stáhněte z plotýnky. Přidejte bylinky, fazole, granulát se zbylým vývarem i sýr. Zamíchejte, osolte, opepřete, přidejte majoránku a kmín. Vraťte do mísy chladnout. Do vlažné směsi vmíchejte vejce a rovnou i smetanu na vaření, která všechno zvláční a spojí. Přisypejte strouhanku a propracujte superhmotu.
Pekáč nebo zapékací misku vymažte máslem a vysypte strouhankou. Hmotu napěchujte dovnitř, povrch uhlaďte a poklaďte zbylým máslem. Pečte na 190 stupňů, dokud nebude úžasně zlatavá, potrvá to nejdéle 40 minut. Upečená sekaná drží tvar už za 10 minut po vyjmutí z trouby. Nejvzhledněji ale vypadá připravená předem, vychladlá, poté nakrájená na plátky a následně opečená jako klasické plátky sekačky. Vynikne tak mozaika na řezu.
Jde-li vám o karbanátky nebo kuličky, vytvarujte je rukama, obalte ve strouhance a následně pozvolna smažte na oleji na pánvi. Hmota rychle zlátne, takže smažte pomalu, ať se propeče i uvnitř. Karboše ihned podávejte s vařeným bramborem či kaší a s malým salátkem. Kuličky se skvěle hodí k těstovinám a rajčatové omáčce.
Dovětek autorky: Přestože si dneska svůj život v čistě bezmasé variantě nedokážu představit, je pravda, že jsem přes dva roky bývala vegetariánkou. I proto jsem vám chtěla nabídnout několikero bezmasých receptů, kterými potěšíte svou vegetariánskou návštěvu. Tenhle vybízí k použití na mnoho způsobů, protože superhmota se dá péct jako sekaná, ale i smažit jako karbanátek nebo čevapčiči či použít jako restované kuličky k těstovinám.
Jak už jsem řekla, úplně bez kvalitního masa už žít nedokážu. To ale neznamená, že bych potřebovala maso každý den - naopak si dobrovolně a s radostí ordinuji "zelené dny", když mám chuť na něco lehčího. Pořád ale trvám na tom, že jídlo má mít šmrnc. Superhmota mé požadavky vždycky do puntíku splňuje. A kdejaký nevarovaný strávník by možná ani nepřišel na to, že uvnitř není žádné maso.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama